Jeżeli kto ma dar przemawiania, niech to będą jakby słowa Boże. (1 P4,11)
Absterget Deus omnem lacrimam ab oculis - i otrze Bóg z ich oczu wszelką łzę. (Apokalipsa wg św. Jana - 2138)
Jeśli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli. (J 8,31 - 32 - 4594)
Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam. Albowiem każdy, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą. (Mt 7, 7 - 8 - 6712)
Bóg widząc, że światłość jest dobra, oddzielił ją od ciemności. (Rdz 1,4 - 10770)
W ustach grzesznika hymn pochwalny nie jest stosowny, ponieważ nie od Pana pochodzi. (Syr 15,9 - 11746)
IV Niedziela Adwentu(20 grudnia) Msza św. z nauką rekolekcyjną o godz.: 700, 900, 1030, 1200, 1330, 1915
Spowiedź adwentowa na wszystkich Mszach Świętych.
Poniedziałek (21 grudnia)
600 –Roraty z nauką rekolekcyjną 900– Msza św. z nauką rekolekcyjną
1830 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
WTOREK (22 grudnia)
600 – Roraty z nauką rekolekcyjną 900– Msza św. z nauką rekolekcyjną 1830– Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
ŚRODA (23 grudnia)
600 – Roraty z nauką rekolekcyjną 900 – Msza św. z nauką rekolekcyjną 1830 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
Spowiadać będziemy jak do tej pory w pomieszczeniu pod chórem oraz dodatkowo w
pomieszczeniu przy wejściu na balkony od strony zakrystii. Ostatnia okazja do
spowiedzi w czwartek na roratach oraz od 800 do 900
Zachęcamy wszystkich naszych Parafian do udziału w rekolekcjach.
Msze pasterskie w naszym kościele zostaną odprawione o godz.
1930, 2100, 2230, 2400
Przypominamy, że ze względu na pandemię obowiązuje limit osób mogących uczestniczyć we Mszy św., dlatego będzie jedna Msza więcej.
Z góry przepraszamy, jeśli dla kogoś zabraknie miejsca, ale musimy przestrzegać przepisów sanitarnych. Prosimy zajmować wyznaczone miejsca w ławkach.
Przypominamy o zasłonięciu ust i nosa maseczką i o zachowaniu dystansu.
Kobiecość, macierzyństwo i ochrona życia, diecezjalne rekolekcje adwentowe w telewizji, Boże Narodzenie w czasie pandemii, wprowadzenie diakonatu stałego w diecezji - to tematy adwentowego listu ordynariusza.
Wtradycji Kościoła diakoni otrzymują pierwszy stopień sakramentu święceń. Kolejne dwa - święcenia prezbiteratu i święcenia biskupie – włączają w Chrystusowe kapłaństwo. Diakoni zaś nie są kapłanami, ale służą Kościołowi w jedności ze swym biskupem, któremu przyrzekają cześć i posłuszeństwo, oraz z prezbiterami. Diakon jest powołany i posłany, by głosić słowo Boże, modlić się za lud Boży, udzielać chrztu i Komunii św., błogosławić małżeństwa, prowadzić liturgię pogrzebów, udzielać błogosławieństwa i wypełniać inne misje powierzone przez przełożonych. Kościół rzymskokatolicki długo święcenia diakonatu traktował jak stopień przejściowy do święceń kapłańskich, ale od Soboru Watykańskiego II sięga do najgłębszej tradycji i – podobnie jak Kościoły wschodnie – wyświęca diakonów do tej posługi na stałe, zarazem nie zobowiązując ich do zachowania celibatu. Od kilkunastu lat diakoni stali posługują także w Polsce. Od kandydatów wymaga się dojrzałej osobowości i wiary. Diakonem stałym może zostać mężczyzna żonaty w wieku co najmniej 35 lat, z przynajmniej 5-letnim stażem małżeńskim lub mężczyzna bezżenny, który ukończył lat 25. Kandydat żonaty do przyjęcia święceń potrzebuje zgody małżonki, ale – zgodnie z tradycją całego Kościoła – diakon nie może zawrzeć kolejnego małżeństwa po śmierci swej żony, choć możliwa jest dyspensa, np. gdy wychowuje dzieci. W Polsce kandydaci do diakonatu stałego powinni ponadto mieć swoje stałe źródło utrzymania, ukończyć studia teologiczne oraz trzyletnią formację i studium uzupełniające. Naszego kandydata polecamy modlitwie wszystkich kapłanów i wiernych diecezji.
Program duszpasterski na nowy rok liturgiczny 2020/2021
"Zgromadzeni na Świętej Wieczerzy", to tytuł programu duszpasterskiego Kościoła w Polsce na kolejny rok liturgiczny, który rozpocznie się w pierwszą niedzielę Adwentu. Jego mottembiblijnym są słowa: „[...] Ojciec mój da wam prawdziwy chleb z nieba” (J 6, 32). Rok ten będzie drugim etapem trzyletniego programu duszpasterskiego pod hasłem: Eucharystia daje życie (źródło eKai.pl)
Jakie znaczenie ma adwentowe oczekiwanie dla życia duchowego chrześcijanina?
Czas Adwentu jest wyjątkową okazją do przebudzenia duchowego chrześcijanina. To jest dogodny czas do nazwania w sobie pewnych tęsknot za Jezusem Chrystusem, które mogły zostać zagłuszone przez sprawy codzienne, które w tym roku są jakże inne. Jest to również szansa, aby spojrzeć na siebie przez pryzmat swojego serca, czyli tego, co w nas najgłębsze, a czego tak często nie chcemy uwzględniać. Ale to także dobra chwila, aby zapytać: czy nie przypisałem sobie samemu monopolu na pojmowanie życia, rozumienie Kościoła, a nawet samego Jezusa Chrystusa?
Jakie zadania ludzie mogliby postawić sobie na czas Adwentu?
Jest to swoiste zmaganie się z czasem. I można tutaj postawić przed sobą takie zadania, które odnosiłyby się do czasu. Dobrze jest w tym okresie dokonać oceny wykorzystania czasu kończącego się roku kalendarzowego, tak innego i trudnego dla nas wszystkich. Jaki to był czas? Co dokonało się w mijającym roku? Warto zaplanować sobie czas na rok najbliższy, jeśli będzie nam dany. W planowaniu czasu każdy powinien uwzględnić swoją sytuację życiową, aby to planowanie odpowiednio rozłożyć, z różnymi akcentami, aby zatroszczyć się o obecność Boga w swoim życiu. Jest to czas aby swoje życie skierować w stronę Boga, który przychodzi – jest to swoiste oczekiwanie na nadchodzącego wyczekiwanego gościa.
W czasie adwentu powinna dominować radosna nadzieja. Kościół, bowiem poprzez liturgię tego okresu budzi w nas uczucia nadziei, tęsknoty i radosnego oczekiwania. Od pierwszej niedzieli Adwentu do 16 grudnia akcentowany jest eschatologiczny charakter tego okresu. Nasze spojrzenie jest skierowane na drugie przyjście Chrystusa w chwale. Druga część zaczyna się 17 grudnia i kończy w Wigilię Narodzenia Pańskiego. Tutaj główny akcent liturgii jest położony na pierwsze przyjście Chrystusa w Jego narodzeniu w Betlejem.
Oczekiwanie na przyjście Jezusa jest źródłem radości. Jakkolwiek przygotowanie na przyjście Pana polega na oczekiwaniu i pokucie, stąd fioletowy kolor szat liturgicznych, to jednak pokuta jest przepełniona radością. Adwent przypomina nam, że całe nasze życie jest oczekiwaniem.
Adwent nie ma charakteru pokutnego w takim samym sensie jak Wielki Post. Jest jednak również czasem nawrócenia i pokuty. Teksty biblijne czytane w tym okresie wzywają nas do pokuty, nawrócenia, odnowy. Adwent jest czasem wielkiego oczekiwania na Chrystusa, oczekiwania na Boże Narodzenie, na Jego wejście do naszego codziennego życia.
Zapraszamy na roraty od poniedziałku do soboty o godz 600.
(nie będzie w Adwencie Mszy św. w dni powszednie o godz. 700)
Dla dzieci roraty odprawiane będą w środy o godz. 1700.
Prosimy o przyniesienie ze sobą świec lub lampionów.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.