Świętej Rodziny z Nazaretu.
Parafia pw. Najświętszego Zbawiciela w Zielonej Górze
GODZINY PRACY
KANCELARII PARAFIALNEJ
ul. Bolesława Chrobrego 8
65-052 Zielona Góra
W t o r e k
1000 ÷ 1100
C z w a r t e k
1800 ÷ 1930
P i ą t e k
1600 ÷ 1700
W przypadkach pilnych
(sakrament chorych, pogrzeb), prosimy o kontakt po Mszach Świętych o godz. 900 lub 1830.
Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.
Życzenia Bożonarodzeniowe
"Oto zwiastuję Wam radość wielką,
która będzie udziałem całego narodu:
dziś w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel,
którym jest Mesjasz, Pan" (Łk 2,10-11).
IV Niedziela Adwentu (20 grudnia)
Msza św. z nauką rekolekcyjną o godz.: 700, 900, 1030, 1200, 1330, 1915
Spowiedź adwentowa na wszystkich Mszach Świętych.
Poniedziałek (21 grudnia)
600 –Roraty z nauką rekolekcyjną
900– Msza św. z nauką rekolekcyjną
1830 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
WTOREK (22 grudnia)
600 – Roraty z nauką rekolekcyjną
900 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
1830 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
ŚRODA (23 grudnia)
600 – Roraty z nauką rekolekcyjną
900 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
1830 – Msza św. z nauką rekolekcyjną
Spowiedź adwentowa: w czasie rorat, 800 ÷ 900, 1730 ÷ 1830
Spowiadać będziemy jak do tej pory w pomieszczeniu pod chórem oraz dodatkowo w
pomieszczeniu przy wejściu na balkony od strony zakrystii. Ostatnia okazja do
spowiedzi w czwartek na roratach oraz od 800 do 900
Kobiecość, macierzyństwo i ochrona życia, diecezjalne rekolekcje adwentowe w telewizji, Boże Narodzenie w czasie pandemii, wprowadzenie diakonatu stałego w diecezji - to tematy adwentowego listu ordynariusza.
Wtradycji Kościoła diakoni otrzymują pierwszy stopień sakramentu święceń. Kolejne dwa - święcenia prezbiteratu i święcenia biskupie – włączają w Chrystusowe kapłaństwo. Diakoni zaś nie są kapłanami, ale służą Kościołowi w jedności ze swym biskupem, któremu przyrzekają cześć i posłuszeństwo, oraz z prezbiterami. Diakon jest powołany i posłany, by głosić słowo Boże, modlić się za lud Boży, udzielać chrztu i Komunii św., błogosławić małżeństwa, prowadzić liturgię pogrzebów, udzielać błogosławieństwa i wypełniać inne misje powierzone przez przełożonych. Kościół rzymskokatolicki długo święcenia diakonatu traktował jak stopień przejściowy do święceń kapłańskich, ale od Soboru Watykańskiego II sięga do najgłębszej tradycji i – podobnie jak Kościoły wschodnie – wyświęca diakonów do tej posługi na stałe, zarazem nie zobowiązując ich do zachowania celibatu. Od kilkunastu lat diakoni stali posługują także w Polsce. Od kandydatów wymaga się dojrzałej osobowości i wiary. Diakonem stałym może zostać mężczyzna żonaty w wieku co najmniej 35 lat, z przynajmniej 5-letnim stażem małżeńskim lub mężczyzna bezżenny, który ukończył lat 25. Kandydat żonaty do przyjęcia święceń potrzebuje zgody małżonki, ale – zgodnie z tradycją całego Kościoła – diakon nie może zawrzeć kolejnego małżeństwa po śmierci swej żony, choć możliwa jest dyspensa, np. gdy wychowuje dzieci. W Polsce kandydaci do diakonatu stałego powinni ponadto mieć swoje stałe źródło utrzymania, ukończyć studia teologiczne oraz trzyletnią formację i studium uzupełniające. Naszego kandydata polecamy modlitwie wszystkich kapłanów i wiernych diecezji.
Pełną treść listu publikujemy t u t a j.
Program duszpasterski na nowy rok liturgiczny 2020/2021
"Zgromadzeni na Świętej Wieczerzy", to tytuł programu duszpasterskiego Kościoła w Polsce na kolejny rok liturgiczny, który rozpocznie się w pierwszą niedzielę Adwentu. Jego mottembiblijnym są słowa: „[...] Ojciec mój da wam prawdziwy chleb z nieba” (J 6, 32). Rok ten będzie drugim etapem trzyletniego programu duszpasterskiego pod hasłem: Eucharystia daje życie (źródło eKai.pl)
Jakie znaczenie ma adwentowe oczekiwanie dla życia duchowego chrześcijanina?
Czas Adwentu jest wyjątkową okazją do przebudzenia duchowego chrześcijanina. To jest dogodny czas do nazwania w sobie pewnych tęsknot za Jezusem Chrystusem, które mogły zostać zagłuszone przez sprawy codzienne, które w tym roku są jakże inne. Jest to również szansa, aby spojrzeć na siebie przez pryzmat swojego serca, czyli tego, co w nas najgłębsze, a czego tak często nie chcemy uwzględniać. Ale to także dobra chwila, aby zapytać: czy nie przypisałem sobie samemu monopolu na pojmowanie życia, rozumienie Kościoła, a nawet samego Jezusa Chrystusa?
Jakie zadania ludzie mogliby postawić sobie na czas Adwentu?
Jest to swoiste zmaganie się z czasem. I można tutaj postawić przed sobą takie zadania, które odnosiłyby się do czasu. Dobrze jest w tym okresie dokonać oceny wykorzystania czasu kończącego się roku kalendarzowego, tak innego i trudnego dla nas wszystkich. Jaki to był czas? Co dokonało się w mijającym roku? Warto zaplanować sobie czas na rok najbliższy, jeśli będzie nam dany. W planowaniu czasu każdy powinien uwzględnić swoją sytuację życiową, aby to planowanie odpowiednio rozłożyć, z różnymi akcentami, aby zatroszczyć się o obecność Boga w swoim życiu. Jest to czas aby swoje życie skierować w stronę Boga, który przychodzi – jest to swoiste oczekiwanie na nadchodzącego wyczekiwanego gościa.
W czasie adwentu powinna dominować radosna nadzieja. Kościół, bowiem poprzez liturgię tego okresu budzi w nas uczucia nadziei, tęsknoty i radosnego oczekiwania. Od pierwszej niedzieli Adwentu do 16 grudnia akcentowany jest eschatologiczny charakter tego okresu. Nasze spojrzenie jest skierowane na drugie przyjście Chrystusa w chwale.
Druga część zaczyna się 17 grudnia i kończy w Wigilię Narodzenia Pańskiego. Tutaj główny akcent liturgii jest położony na pierwsze przyjście Chrystusa w Jego narodzeniu w Betlejem.
Oczekiwanie na przyjście Jezusa jest źródłem radości. Jakkolwiek przygotowanie na przyjście Pana polega na oczekiwaniu i pokucie, stąd fioletowy kolor szat liturgicznych, to jednak pokuta jest przepełniona radością. Adwent przypomina nam, że całe nasze życie jest oczekiwaniem.
Adwent nie ma charakteru pokutnego w takim samym sensie jak Wielki Post. Jest jednak również czasem nawrócenia i pokuty. Teksty biblijne czytane w tym okresie wzywają nas do pokuty, nawrócenia, odnowy. Adwent jest czasem wielkiego oczekiwania na Chrystusa, oczekiwania na Boże Narodzenie, na Jego wejście do naszego codziennego życia.